Величезне дякую Таїру, що таки орагнізував цей проект. На мою думку він однозначно вдався. Всі негативні моменти зафіксаються, на то він і пілот. Дякую Рудій і ко, Хамулу і всім рейнджерам нашої групи. Крутезний в нас сквад вийшов, дуже приємно було з вами грати :) Респект Аазу за командування, за таку роботу дійсно треба ще доплачувати.
По дрескоду ІСАФ: вкотре не розумію з чого певна група людей взяла що проект буде реконструкторський.
Вроді всі ж вміють читати? Що там не ясно було написано? Пітримую думку Таіра, що на наступний раз треба ще більше послабляти дрескод, в угоду тим в кого фастекси неправильного кольору, але є ентузіазм відіграти гру від початку до кінця. При тому допускати менше амерів, проте таких, які своїм відїздом, не будуть наламувати гру іншим.
По дрескоду Талібів: Треба щось робити з неантуражними стволами які люди не замотують. Не тому що я мегапедант і вони мені сильно ріжуть очі, а тому що таліб в паколі, вудлових штанах, пату і з тактичною, мальованою емкою в руках, виглядає 1 в 1 як "омг202спецназ" штатів. Якщо такі стволи будуть замотані, то солдати ісаф будуть собі "уявляти замість них калаш" і розуміти що перед ними таліб. Пропоную застосовувати жорсткі міри на наступний раз до таких гравців які плюють на вимоги до зовнішнього виду. Брати за руку і вести до оргів.
По циганщині: Бачу єдину проблему - люди неадекватно реагують на погрози їхньому життю. Тобто коли на мирного наставляють зброю і кажуть йому "Тут іде бій, забирайся звідси!" чи "Ви наближаєтеся до блокпоста, забирайся звідси!", а він починає включати шланга, чи взагалі проявляти агресію, то це нонсенс. Ну не буде ніяка адекватна людина вчиняти таке безглузде самогубство. Коли група амерів починає бій і тут від противника йде один мирний тупо в центр наших рядів, то що він очікує? Ніпрояке затримання і мови не буде іти в реальності. Максимум це йому перед тим як відкрити вогонь крикнуть "Stay away or you will be shot!". Тому що для кожного адекватного командира, життя свого бійця важливіше за життя будь-якої кількості місцевих.
По Фобі і Хаскобарєрах: Краще таки перенести фоб на місце старої рядянської бази, а за ті гроші які йдуть на друк хеско закупити прості мішки, це буде цілком антуражно. Пропоную на наступний раз обєднати два ФОБ в один, а одним з завдань зробити створення опорного пункту, десь в дійсно стратегічному місці, а не на задворї.
По маклаудстві: Мегареспект людям які обороняли Тора-Бору в кінці другого дня. Ми атакували з світлого поля і відповідно взагалі не бачили противника в темному лісі. Тому на фанарь супресали туда з кулеметів і підстволів, при тому звітам виходити вбиті люди.
По "скріптовості" і тд: Особисто я отаку систему взагалі вважаю ідеальною. Тобі дають завдання і годину до якої воно має бути виконано, а далі ти включаєш всю свою фантазію. Воно набагато краще працює для талібів, бо там спектр можливостей більший (будучи амером ти мирним не прикинешся), але навіть для ІСАФ воно дозволяє генерувати цікаві ігрові ситуації. Тут жалілися що занадто все сплюсното по часу, що в один день знаходяться купа схронів, затримується купа лідерів талібів і тд., що в реальності це набагато рідше відбувається. На цю тему мені давно-давним класний принцип розказував Снайпер Пак: "Для людей на яворовских іграх ми стараємося зробити насичене шоу. Щоб в кожного був хоча би один момент, де він себе відчує героєм фільму. Той момент який він буде пам"ятати ще багато років". Ви ж напевно зауважували що в фільмах чи іграх, теж якось так стаєтсь,я що герої постійно попадають з однієї цікавої ситуації в іншу. Чи може комусь було би цікаво дивитися фільм де дві години група іде по лісі, нікого не зустрічає, нічого не знаходить і вертається назад? Це страйкбольна гра, проект ігри якого відбуваються раз в рік. Для мене очевидно, що тих 20 годин гри в рік треба максимально наситити.
По місіях і завданнях: на маю думку варто а пакетах виділяти якесь завдання як основне. Так як це відбувалося на другий ігровий день. Бо через нестачу людей командири вибирали ті завдання які їм простіше було виконати. Тому перед закінченням першого дня ми сиділи на горі обороняючи вертольотну площадку на яку ніхто не прийшов, а в це час таліби сиділи і обороняли свою базу на яку ніхто не прийшов. Також давати і другорядні завдання, але добавити їм змісту, так щоб в результаті їх виконання покращувалися умови своєї сторони, або погіршувалися умови протилежної. Наприклад заборонити талібам заряжатися де-небудь і дозволити це робити тільки біля схронів. Тоді в ІСАФ з"являється мотивація знаходити ці схрони.
П.С. Ще раз респект за пояс шахіда, який Мак суто по рейнджерськи "розмінував". Хокум дуже очікує моменту коли на наступній грі зможе його розмінувати по нормальному :)